Iveco Daily bestelwagen: Van of the Year 2015 | BLOM-DSW Iveco

Iveco Daily Bestelwagen

In 2021 heeft de Iveco opnieuw diverse innovaties doorgevoerd in de productie van de Iveco Daily waardoor de MY22 nog beter is zonder daarbij in te perken op de sterke eigenschappen van het voertuig. De bedrijfswagen is namelijk gebouwd op basis van een lichte vrachtwagen.

Geschikt voor een zware inzet

Elke Iveco Daily is gebouwd op een robuust ladderchassis. Deze techniek wordt ook toegepast in vrachtwagens voor het verkrijgen van een zo sterk mogelijk chassis. Hiermee is de Iveco Daily uniek in de markt. Andere bedrijfswagens worden namelijk gebouwd met een kokerchassis. Door de toepassing van het vrachtwagenchassis staat de Iveco Daily bestelwagen garant voor een duurzaam voertuig, wat zeer geschikt is voor een zware inzet.

Daarnaast beschikt elke Iveco Daily bestelwagen over achterwielaandrijving en kan de auto tevens worden uitgerust met een dubbellucht montage op de achteras. Door deze aspecten is elke Daily geschikt voor zware belading en het trekken van 3,5 ton.

Motorenaanbod

De Iveco Daily bestelwagens worden aangedreven door een 2.3 of 3.0 dieselmotor. Deze motoren zijn afkomstig van Fiat Powertrain Technologies, de motorenfabrikant van de Fiat Group. De motoren in de Iveco Daily zijn ontwikkeld voor een lange levensduur en een hoog koppel bij lage toeren. Door de toepassing van de MultiJet techniek, slimme dynamo's, lage weerstand zuigerveren en Start&Stop systemen heeft de Iveco Daily het laagste verbruik in zijn klasse.

De 2.3 Multijet motor is leverbaar met een vermogen van 116 of 156 pk. De 3.0 Multijet motor is beschikbaar met een vermogen van 160 tot 210 pk. Tot slot kunt u ook nog kiezen voor de 3.0 CNG motor. Deze aardgas motor is de enige in zijn klasse die geleverd kan worden met een 8-traps Hi-matic automaat. Samen met Fiat Professional loopt Iveco al sinds 1997 voorop in de ontwikkeling van motoren met alternatieve brandstoffen, zoals aardgas CNG.

Automatische versnellingsbak

De Iveco Daily wordt standaard geleverd met een handgeschakelde 6-versnellingsbak, maar is ook leverbaar met een HI-MATIC 8-traps volautomatische versnellingsbak. Daarnaast is de handgeschakelde 6-versnellingsbak verbeterd waardoor hij nog soepeler schakelt. Daarnaast is het mogelijk de 2.3-liter uit te rusten met de zelfde koppeling als de 3.0-liter motor. Dit verbetert de duurzaamheid met maximaal 18%.

Nieuw technologie

Nieuw in de MY22 is de mogelijkheid tot AIR-PRO pneumatische ophanging. De luchtvering zorgt voor meer comfort en veiligheid voor passagiers en lading. Ook is het mogelijk te communiceren met het voertuig via Iveco Driver Pal welke samenwerkt met Amazon Alexa. Daarnaast zijn de stoelen vernieuwt. Traagschuim verdeelt het gewicht beter en verminderd de kans op rugklachten. Daarnaast is het zitvlak aangepast zodat langere mensen comfortabeler zitten.

Wielbases en laadruimte

De wielbases en laadruimtes van de nieuwe Iveco Daily zijn nog verder doorontwikkeld om een zo groot mogelijke efficiency te behalen, oftewel om met een zo kort mogelijk voertuig een zo groot mogelijke laadruimte te bieden. Met de keuze uit vijf wielbases, te weten: 3000, 3520, 3520L, 4100 en 4100L en drie dakhoogtes van resp. 1540, 1900 en 2100 mm biedt de Iveco Daily het breedste aanbod in de markt.

Daarnaast levert Iveco met de introductie van de nieuwe Iveco Daily wederom de grootste bestelbus, met een laadvolume van maar liefst 19.6 m3. Ook wanneer er wordt gekeken naar de draaicirkel loopt de Iveco Daily op kop. Zelfs met een grotere laadruimte, draait de Iveco Daily korter dan zijn concurrenten.

Voorraad voertuigen

BLOM-DSW heeft altijd een groot aantal Iveco Daily bestelwagens op voorraad. Deze bestelbussen zijn voorzien van een complete uitrusting en zijn altijd scherp geprijsd. Voor ons volledige aanbod kijkt u in onze Iveco voorraad.